Drømmer om treningsleir i utlandet

Postet av Enebakk IF - Fotball den 27. Sep 2024

2010-laget har jobbet hardt for å få rekruttert nye gutter i vinter - og nå er de hele 23 gutter! Nå har de satt seg et “hårete” mål om treningsleir i utlandet neste år, evt våren 2026. 

- Dette er en mulighet for at vi kan bli bedre i fotball, styrke samarbeidet og utvikle tettere vennskap, forteller guttene. 

Ungdommene jobber nå på spreng med dugnader for å samle inn penger. Alt fra salg av lodd, til flaskeinnsamling og salg av produkter står på agendaen. Målet er å samle inn nok midler til at alle spillere kan delta, uten å påføre store kostnader for enkeltfamilier.

- Treningsleiren gir oss en mulighet til å bli bedre sammen som et lag, sier en av spillerne. 

Det er mange nye på laget og for bare ett og et halvt år siden var de kun 6 aktive spillere. Men gjennom hardt arbeid og engasjement har guttene selv vært aktive i å rekruttere flere. Nå er de stolte av å ha hele 23 spillere på laget.  

- Men like viktig som fotballen, er det fellesskapet vi bygger. Når vi bor sammen, trener sammen og opplever nye ting sammen, utvikler vi et sterkere samhold og skape minner for livet, sier en av guttene.

Treningsleiren vil inkluderer daglige treningsøkter på inntil 5 timer hver dag, sosiale aktiviteter, teambuilding-øvelser og vennskapskamper mot andre lag. Kveldene vil inneholde sosiale aktiviteter som styrker samholdet og lagånden. 

- Vi har allerede et godt miljø, men slike turer er med på å forsterke vennskapene og bygge et enda tettere lag, sier laglederen. 

- Det er utrolig viktig for oss at alle på laget har muligheten til å være med. Vi ønsker ikke at økonomi skal være en hindring for noen. Dugnadsarbeidet handler ikke bare om å samle inn penger, men også om å skape fellesskap og lagånd, både på og utenfor banen, forteller treneren.

Til lørdag står de utenfor Extra, Spar og Joker og selger lodd og tennposer. I tillegg har de en Spleis gående. Du vil også møte guttene på julemarkedet i Kirkebygda hvor de vil ha stand med salg av gløgg, pepperkaker og julerelaterte produkter. 

Fotballaget oppfordrer nå sambygdinger til å støtte dem og bidra til at drømmen om treningsleir blir en realitet. 

- Vi er svært takknemlige for enhver støtte vi kan få, avslutter treneren.




Hærverk på fotballbanene og stjeling fra kiosken i sommer

Postet av Enebakk IF - Fotball den 27. Aug 2024

Fotballarenaene våre har blitt godt brukt i sommer, dessverre så er det noen som har brukt dem til annet enn fotballspill og vist uansvarlig oppførsel ved tilgang til utstyrsboden på Vidotta. 

Gressmatten på Stadion i Kirkebygda er klar for fotballspill igjen! Den har blitt så fin at noen har tatt seg bryet med å bruke den som golfbane i løpet av sommeren. 

– Når vi finner golfpegger som er splintret i fliser utover både Vidotta og Stadion, så utgjør det en risiko for de som skal spille fotball på banene. Vi har plukket opp og ryddet unna pegg-fliser, snus, metallbiter fra drikkebokser, slikkepinner og en hel del annen søppel, sier Chakib Arsalan, leder i fotballgruppa.

– Gressmatta på Stadion har tydeligvis blitt så bra at noen tror det er en golfarena, men her må vi henvise til en knallfin golfklubb som ligger litt lengre sørover. Driftsgruppa har brukt mye tid på å sette i stand gressmatta, og det er rett og slett trist at noen ikke forstår at golfslag ødelegger gressmatta. At de i tillegg ikke tar seg bryet med å rydde opp etter seg er bare ren latskap.

På Vidotta har mange brukt deler av ferien til å øve på fotballferdigheter. Dessverre har noen tatt for seg i både kiosken og utstyrsboden (Rødbua).

– Etter de første treningsøktene etter sommerferien kom meldingene inn fra trenere om at det manglet baller og vester til lag i utstyrsboden på Vidotta. Etter Fotballskolen i juni ble alt ryddet og lagt tilbake på riktig sted, men alt av utstyr lå strødd utover hele gulvet i utstyrsboden, så dette må ha skjedd i løpet av sommeren. I tillegg er det noen som har forsynt seg fra kiosken uten å betale også.

– Vi har hørt at utstyrsboden har stått åpen i sommer, selv om den skal være låst til enhver tid for å nettopp unngå dette. Det er kun lagledere og trenere som har kode til utstyrsboden, med hver sin «boks» for å samle baller, vester og utstyrsbagger. Har en først tilgang der så har en også tilgang til kioskens nøkler.

– Vi vurderer nå flere alternativer for å sikre verdier i utstyrsbod og kiosk, men det er ikke dette vi har lyst til å bruke pengene til barn og unge på. De største målene på Vidotta må også skiftes ut etter utallige reparasjoner, for i sommer ser det ut til at de har blitt brukt som klatrestativ – og det er kr 70 000 det.

– Vi ønsker at våre medlemmer skal kunne bruke arenaene våre utenfor treningstider, men på en ansvarlig måte. Etterlat stedet i bedre stand enn da du kom dit, det er vår oppfordring.





Fire nye dommere debuterte for Enebakk IF

Postet av Enebakk IF - Fotball den 6. Jul 2024

Vi er stolte av våre unge spillere som tok utfordringen og dømte sin første kamp

F.v.:David Korsæth, Sander Danielsen, Kevin Barkenes, Odin Kristoffer Kiær Solberg, Sander Danielsen og Mohammed Al-Yasseri.

Det var en stor dag for Enebakk IF da fire av våre unge dommere fra 2011-kullet fikk prøve seg som dommere for første gang. Det er David Korsæth, Kevin Barkenes, Odin Kristoffer Kiær Solberg og Mohammed Al-YAsseri. Etter å ha fullført dommerkurs, var de klare for å vise hva de kunne på banen. Med stor glede og profesjonalitet tok de på seg fløyta og dømte en spennende kamp.

De fikk god hjelp og veiledning av vår erfarne dommerveileder, Sander Danielsen, som fulgte med på deres prestasjoner og ga dem nyttige tips og tilbakemeldinger. Sander var imponert over de nye dommerne og deres evne til å håndtere kampen på en rettferdig og trygg måte.

- Det var en fantastisk opplevelse å se våre nye dommere i aksjon, sa Sander. 

- De gjorde en flott jobb og viste at de har lært mye på kurset. Jeg er veldig stolt av dem..

De nye dommerne fikk også ros fra både spillere og trenere, som var fornøyde med deres innsats og dømming. Dette var et viktig skritt i deres utvikling som dommere, og vi gleder oss til å se dem fortsette å lære og forbedre seg i fremtiden.

Vi vil gratulere våre nye dommere med en vellykket debut og takke Sander for hans støtte og veiledning. Dette viser hvordan vi i Enebakk IF samarbeider for å utvikle våre unge talenter.

Vi ser frem til høstsesongen, der vi skal få se enda flere av de nye dommerne våre i aksjon.

Heia Enebakk IF!




Fotballglede på jentecup i Råde

Postet av Enebakk IF - Fotball den 16. Jun 2024

J11 og J12 lagene hadde en fantastisk helg på overnattingscup i Råde

Det var stor spenning og forventning blant jentene som dro til Råde for å delta i sin første overnattingscup. Noen av dem hadde aldri spilt cup før, og alle gledet seg til å bo på camping og ha det gøy sammen. Med to lag i hver sin klasse, J11 og J12, var det duket for fire kamper hver og masse fotballglede på Råde Idrettspark.

Jentene hadde satt opp et telt i skyggen ved banen, hvor de hadde sin egen base mellom kampene. Der kunne de slappe av, spise, drikke og lade opp til neste utfordring. De hadde også en glitterstasjon, hvor de pyntet hverandre med glitter i håret og i ansiktet før kamp. Det var tydelig at de hadde det moro sammen, og at de støttet hverandre som et lag. De heiet på hverandre, ga high fives og klemmer, og roste hverandres innsats. Det var en flott teamfølelse blant jentene, som smittet over på trenerne og foreldrene.

Kampene var jevne og spennende, og jentene viste stor innsatsvilje og glede på banen. De spilte mot lag fra blant annet Sandefjord, Kløfta, Moss og Oslo. Det ble mange uavgjorte kamper, noe som vitner om at nivået var høyt og at jentene holdt hodet kaldt.

Etter kampene dro jentene til Utne camping, hvor de skulle overnatte i hytter. Der ble det tid til å slappe av, leke, bade og spise pizza. Noen av dem tok også turen til Ellingstranda i Saltnes, hvor de koste seg i det fine været. Det var god stemning og latter blant jentene, som hadde knyttet sterkere bånd gjennom cupen. De sovnet med et smil om munnen, og våknet opp til en ny dag med fotballglede.

Vi vil takke jentene for en fantastisk helg, og for at de representerte klubben vår på en flott måte. Dere er noen herlige jenter, som vi er veldig glade i og stolte av. Vi vil også takke trenerne, foreldrene og arrangøren for en vellykket cup. Vi gleder oss til neste gang vi skal dra på tur sammen, og håper at jentene fortsetter å ha det gøy med fotballen.

Vil du være med?

Jentene våre er alltid glade for å få nye lagvenninner, som vil være med på fotballmoroa. Hvis du har lyst til å prøve deg på fotball, eller kjenner noen som har det, er du hjertelig velkommen til å bli med på treningene våre. Du trenger ikke å ha spilt fotball før, bare ha lyst til å lære og ha det gøy sammen med oss. Vi trener to ganger i uka, og har flere cuper og kamper gjennom sesongen. Hvis du vil vite mer, kan du ta kontakt med treneren vår, Anita Neumann Larsen, på tlf: 917 43 929. Hun vil gjerne svare på alle spørsmålene dine, og fortelle deg hvordan du kan bli en del av laget vårt. Vi håper å se deg snart!




EIF Fotball trenger deg!

Postet av Enebakk IF - Fotball den 5. Jun 2024

Har du lyst til å bidra til et godt og inkluderende fotballmiljø for barn og unge i Enebakk? Da har vi frivillige verv som passer deg i EIF Fotball.

  • Vi har ledige verv som kasserer, FairPlay-ansvarlig, Kvalitetsklubb-ansvarlig, assistent dommeransvarlig, arrangementansvarlig og driftsgruppemedlemmer.
  • Vi tilbyr opplæring, veiledning, sosiale aktiviteter og et hyggelig fellesskap.
  • Med verv er medlemskontingenten kun kr 100 per år
  • Vi søker deg som er engasjert, ansvarsbevisst, positiv og glad i fotball!

Slik søker du

  • Ta kontakt med Chakib Arsalan, leder av EIF fotball på e-post: fotball@enebakk.org eller telefon: 934 94 409 

Dette er de ledige vervene:

Kasserer

- En kasserer må kunne holde orden på inntekter og utgifter, lage budsjett og regnskap, og sørge for at alle transaksjoner er riktige og dokumenterte. Kasserer er også en del av fotballstyret.

Bli bedre kjent med kasserer-vervet >>

FairPlay-ansvarlig:

- Som Fair Play-ansvarlig må man være oppdatert på Fair Play-programmet og retningslinjene fra krets og forbund, og sørge for at de implementeres i klubbens praksis.

Bli bedre kjent med FairPlay-vervet >>

Kvalitetsklubb-ansvarlig:

- Dette vervet passer godt for deg som er god på å forstå regelverk, koordinere og følge opp vårt kvalitetsklubbarbeid, både strategisk og operativt. Her har du også en del kontakt og støtte fra kretsen i oppfølging og forståelse av kvalitetsklubbprosessen.

Bli bedre kjent med Kvalitetsklubb-vervet >>

Assistent dommeransvarlig:

- Vår dommeransvarlig trenger bistand til å følge opp dommerne våre, og du må ha lyst til å skape et godt dommermiljø hvor dommerne føler seg viktige og som en naturlig del av klubbmiljøet.

Bli bedre kjent med dommeransvarlig sitt verv >>

Arrangementansvarlig:

Liker du å planlegge og gjennomføre spennende arrangementer for barn og unge? Er du god til å motivere og engasjere andre frivillige? Da er vervet som Arrangementansvarlig i EIF fotball noe for deg!

Som Arrangementansvarlig i EIF fotball får du muligheten til å være med på å skape gode opplevelser for alle som deltar i klubbens aktiviteter. Du vil lede arrangementskomiteen, som har ansvar for å arrangere fotballcup, fotballskole, avslutninger, dugnader og andre sosiale tiltak i klubben. Du vil samarbeide tett med styret, sportslig utvalg, lagledere, trenere, spillere og foreldre, og bidra til å styrke klubbens identitet og fellesskap.

Vi ser etter deg som:

- Har interesse for å organisere arrangementer, og gjerne litt erfaring

- Er kreativ, løsningsorientert og fleksibel

- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

- Er positiv, engasjert og ansvarsbevisst

Driftsgruppemedlemmer:

Driftsgruppa er en god gjeng som er hendige og liker å bevege seg. For her er det drift av anleggene våre som står i fokus. Faste oppgaver går på rotasjon, som oppmåling av baner, gressmattedrift i Kirkebygda og snømåking på Vidotta. Jo flere medlemmer, desto mindre arbeid blir det på alle. Driftsgruppa vedlikeholder også utstyret som brukes til å holde anleggene våre i hevd, så om du har et fagbrev eller er en McGyver-type, så er det ekstra positivt.

Ta kontakt med leder av driftsgruppa, Steinar Lein.

Spørsmål?

Ta kontakt med oss i styret eller lederne av Sportslig Utvalg. Du finner kontaktpersoner her >>