Pleis
Postet av Enebakk IF - Fotball den 7. Des 2018
Avdeling fotball har i en lengre periode ønsket å kunne investere i en egen kiosk på Vidotta. Dette av mange årsaker, men først og fremst for å kunne generere driftsvikte inntekter. Det vil samtidig se langt bedre ut enn å stå å selge kaffe, kaker og brus fra en falleferdig speakerbod som ikke er egnet dette formålet. Samtidig som dette kan være med på å samle fotballfamilien om en felles dugnad for alle våre ivrige medlemmer.
En ny kiosk koster selvfølgelig mer enn fotballgruppa har av tilgjengelig midler, og vi prøver derfor å gjøre dette prosjektet kjent, og med det få litt støtte, gjennom flere kanaler.
Vi har blant annet opprettet en Spleis for dette prosjektet, og vi håper så mange som mulig har lyst til å bidra med en liten sum. Alle bidrag er velkomne og resultatet vil (uansett størrelse), vil øremerkes denne kiosken.
Kom igjen alle som kan og bidra til at fotballen kan fortsette sitt tilbud til alle som har lyst å være med. Del gjerne spleisen med alle dere kjenner slik at flest mulig får muligheten til å bidra med det de kan. Alle monner drar.
Klikk på bildet eller bruk linken her for å komme til spleis.no
Snart vinter
Postet av Enebakk IF - Fotball den 22. Okt 2018
Høsten kom brått men godt, og nå er det bare å nyte naturens fantastiske fargespill før løvbladene
forsvinner og snøen legger seg som et lunt teppe over marken. Kanskje på tide å finne frem ull og
skrape av smurningen vi glemte å fjerne når vi pakket bort skiene tidligere i år. Endelig tid for nye
aktiviteter og annen moro.
De aller fleste kamper er med andre ord ferdigspilt, og jeg tror de aller fleste har vært fornøyd med
sesongen. Hva alle lagene har gjort, håper vi å kunne presentere i en årsmelding, og til dette trenger
vi hjelp fra alle lagledere. Alltid artig å se tilbake på det man har gjort i løpet av en sesong, et år,
en epoke.
Høstcup ble dessverre avlyst til tross for iherdig innsats fra arrangementsgruppa. Det ble til slutt
for få lag som meldte seg på, noe som resulterte i at man måtte ta den tunge avgjørelsen om å
avbryte videre planlegging. Men, denne gruppa tar ikke det som et nederlag, og det jobbes allerede
nå for å videreføre våre tradisjoner.
Vi trenger imidlertid å fylle opp denne gruppa og lagene vil etterhvert bli kontaktet i den forbindelse.
Vinterklargjøring av banene er i fullt gang. Vi har opprettet en egen anleggsgruppe som er i
planleggingsfasen av hvordan dette best kan gjøres. Vi trenger flere som kan bidra med litt inn i
denne gruppa. Det kan være å stille opp med en spade i ny og ned, være med å måke når det snør
som værst, henge opp nett, flytte mål osv. Bare å gi beskjed til meg eller Terje Brede dersom dere
føler at dere har muligheten. Vi vil prøve å legge til rette for spill på Vidotta, men som nevnt tidligere,
så er vi avhengig av at så mange som mulig ser verdien av å gjøre hverandre gode.
Hallfordelingen er fremdeles ikke helt ferdig, mye på grunn av at vi ønsket at kommunen skal
revidere tidligere utkast. Denne ble utarbeidet med utgangspunkt i at Ytre Enebakk Skole ikke var
ferdig, noe den nå er. Med dette, så vil det være muligheter for ytterligere timer i Enebakkhallen,
noe vi nå jobber for å få til.
Æresgjest LSK. Vi har nå fått tilbakemelding fra de aller fleste som ønsket billett til kampen 5 nov
mot Bodø/Glimt. Lagledere vil få disse billettene i løpet av uken for videre distribusjon. Merk at vi
har noen ekstra dersom dere glemte å melde fra i tide. Ta kontakt med laglederen din dersom du
ønsker å se kampen.
Det var også lagt opp til at LSK skulle komme til Vidotta, noe jeg vet mange barn hadde gledet seg til.
LSK kom videre til semifinale i cup’en, noe som dessverre koliderte med tidspunktet de skulle komme
til oss. Vi får høre med de om de ha muligheten til å stille på trening ved en annen anledning.
Hvordan kampen går og hva vi får bidra med under selve kampen, vil vi evt lage en liten reportasje
på i etterkant. Vi ses uansett på Åråsen om ikke lenge, og da må vi lage LYYYYYYYD 😊
Hjemmesider. Vi prøver å legge ut nyttig informasjon på våre hjemmesider fotball.enebakkif.no
Dersom noen av dere har spørsmål, så råder vi dere alle til å lete der først. Det ligger informasjon
om treningstider, lagene, hvem som har ansvar for de forskjellige vervene, info om cup’er osv.
Her ligger det også info om medlemskontigenter og treningsavgifter samt mye nyttig som foreldre
kan sette seg inn i. Brukermanualen til MinIdrett kan forresten være nyttig for noen.
Kjenner vi noen som har en web-spire i seg og som har lyst til å løfte både siden og innholdet til
nye høyder, så er det bare å gi beskjed. Undertegnde er ikke lenger noen IT-ekspert og skal siden
vår bli enda bedre, så trenger vi nye krefter inn som «kan» dette. Det samme gjelder for vår nye
profil på Instagram #enebakkiffotball#. Om noen ønsker å hjelpe til med å legge ut her, ta kontakt.
Kveldene blir mørkere og mørkere og vi råder alle som sykler eller går hjem fra trening om å ha
på seg refleks. Det er viktig å bli sett. Vi synes det også er viktig at det ser bra ut rundt oss, og
ønsker at alle tar opp og kaster søppel når vi allikevel er på treningsfeltene våre. Det er så mye
hyggeligere å komme til og forlate et ryddig sted. Vi er alle sammen om dette og det er fasilitetene
til våre barn vi holder rene. En liten rusken-oppfordring der altså.
En riktig god høst til alle!
Ståle Simonsen
Enebakk IF Fotball
Grasrottrener Delkurs 1
Postet av Enebakk IF - Fotball den 18. Sep 2018
Enebakk IF Fotball jobber i samarbeide med Akershus Fotballkrets, for å gjennomføre Grasrottrener Delkurs
1 på Vidotta lørdag 13 og søndag 14 Oktober. Dette som en naturlig forlengelse av Barnefotballkvelden vi
nettopp hadde kjempesuksess med, og for å videreutvikle kompetansen blant våre trenere.
For å kunne arrangere et slikt kurs for trenere i egen klubb er vi avhengige av at så mange som mulig melder
seg på. Da vi samtidig inviterer trenere fra naboklubber, er det viktig at alle som kan, melder seg på så raskt
som mulig for å sikre plass. Direkte påmelding gjøres ved å gå til denne siden (eller få hjelp ved å kontakte
vår kursansvarlige Dag-Snorre)
Egen beskrivelse av hvordan man melder seg på kurs, ligger på våre hjemmesider. Kurskode er 1929814
Beskrivelse
Tre moduler – totalt 16 timer:
- Barnefotballens verdigrunnlag og konsekvenser for meg som trener, laget og klubben
- Klubben og treneren som tilretteleggere for god fotballaktivitet – sammen
- Hvordan holde barna i flytsonen
- Treneren som veileder, samt NFF Skoleringsplan 6–8 år
Delkurs 1 består av 3 moduler som hver er satt sammen av e-læring, klasseromsundervisning og praksisøkt
på feltet. For at du skal få fullt utbytte av kurset, er det viktig at du gjør oppgavene og følger opplegget. På
den måten møter du godt forberedt til kurssamlingene og vil kunne være en positiv bidragsyter på
samlingene. Det gjør også at vi kan bruke mer tid på praktiske øvelser ute på treningsfeltet.
NB! Du skal før hver samling gjennomgå e-læringen før du møter til klasseromsundervisning.
Målgruppe
- Alle som har et trenerverv i barnefotballen i aldersgruppen 6–8 år bør ha kurset som bakgrunn for å kunne
gjennomføre god fotballaktivitet.
- Alle som ønsker å starte og gå videre på NFFs utdanningsstige.
Læringsmål
Hovedmål:
- Etter gjennomgått kurs skal en kunne sette i gang og lede fornuftig og tilrettelagt fotballaktivitet som
skaper mestring, trygghet og dermed trivsel for alle – både på trening og i kamp, med laget, på
årstrinnet og mellom årstrinn i klubben.
Delmål:
- Ha kjennskap til barnefotballens verdigrunnlag og konsekvenser for treneren, laget og klubben
- Vite hvordan klubben og treneren skal samarbeide for å skape god barnefotball, herunder
klubborganisering for god differensiering og jevnbyrdighet - Ha kunnskap om hvordan trening og kamp skal planlegges, organiseres og gjennomføres for å holde
ungene i flytsonen slik at det blir god og riktig aktivitet, og dermed trivsel for barna - Vite hvilke fotballaktiviteter som både er motiverende og som gir læring på dette aldersnivået. De
nasjonale rammeplaner er utgangspunktet for planlegging og gjennomføring av øktene. - Ha kunnskap om hvordan man skal opptre og veilede slik at alle skal trives
Forkunnskaper
Ingen
Æresgjest
Postet av Enebakk IF - Fotball den 17. Sep 2018
Æresgjest på Åråsen
Lillestrøm Sportsklubb og NFF Akershus ønsker å styrke samspillet mellom topp og bredde, og ikke minst
styrke samholdet om fotballen i Akershus. De ønsker å benytte LSK’s kamper i Eliteserien som ramme til
dette gjennom hele sesongen 2018. Vi har også en drøm om at alle fotballspillere i Enebakk IF Fotball skal
innom Åråsen på en Eliteseriekamp i løpet av sesongen.
Vi vet at toppidrett er forbilder for den yngre garde. Derfor legger vi, i samarbeide med LSK, til rette for at
toppen møter bredde, og bredde møter toppen. Vi tilhører en fantastisk krets der vi må samles – skape
identitet og være stolte.
”Æresgjesten”.
LSK ønsker derfor å invitere Enebakk IF Fotball til Åråsen for å se LSK – Bodø/Glimt 5/11 2018. Med å
invitere klubben så mener de ”hele klubben”, det vil si styret, trenere, lagledere, spillere og deres familie og
venner! Men ikke nok med det..
Treningsdag.
I løpet av oktober og i forkant av kampen mot Bodø/Glimt (kommer tilbake med eksakt dato og program), vil
Vidotta få besøk av noen av LSK sine A-lagsspillere som ønsker å legge opp til en treningsøkt sammen med
våre egne spillere i alderes 6-12år. Tidspunkt for dette var i utgangspunktet satt til 31.10 kl 17.30-1800, men
det kan hende at LSK er opptatt med å spille semifinale denne dagen, derfor noe avventene til tidspunkt og
faktisk gjennomføring.
Etter treningen vil det (dersom vi får gennomført denne dagen), bli lagt opp til et lite trenerseminar der LSK
ønsker å snakke litt med våre trenere.
Maskotter.
LSK inviterer også 20stk av våre yngre spillere til å være maskotter 5.november. Hvordan vi kommer frem til
hvem som kan være maskott, er noe vi tar med de lagene dette evt gjelder. Moro blir det likevel vil vi tro.
Kampdag:
Alle i klubben er invitert til kamp mellom LSK og Bodø Glimt den 5.november. Det gjelder spillere, familie og
venner. Lagledere på de respektive lagene vil infomere og få en tilbakemelding på hvor mange billetter hvert
lag trenger. En komplett liste over antall billetter som ønskes, må være oss ihende senest 3 uker før
kampdag. Vi henter ut billettene ca 1 uker før kamp og deler disse ut til lagledere som igjen fordeler innad i
laget. Sett derfor av denne dagen allerede nå.
Ballhentere:
For de av dere som ikke er klar over det, så har flere av Enebakk IF Fotball sine medlemmer over 13år stilt
som ballhentere på hjemmekamp hos LSK tidligere i år, og det med stor suksess. LSK var så fornøyd med
disse at de ønsker å invitere 12 nye (eller de samme) ballhentere i alderen over 13år til denne kampen mot
Bodø/Glimt også. Det vil altså florere av Enebakk IF-medlemmer både på og utenfor bannen i tillegg til oss
andre blant publikum.
Vi håper på stor entusiasme for disse aktivetene og at så mange som mulig har anledning til å stille opp som
supportere for LSK mot Bodø/Glimt
Barnefotballkvelden
Postet av Enebakk IF - Fotball den 3. Sep 2018
Barnefotballkvelden er en enkveldskurs praktisk/teoretisk temakurs som tar for seg hvordan man som klubb
og klubbtrener kan tilrettelegge for mer og bedre differensiert og jevnbyrdig fotballaktivitet under trening
og kamp.
Første kurs er berammet til Flatebyhallen mandag 03.09.18 kl 1800. Varighet - 3 klokketimer/4 skoletimer
Påmelding sendes til kursansvarlig Dag-Snorre : dag-snorre@hotmail.com
Instruktøren tar for seg "barnefotballens verdier og virkemidler"
- Hvordan skal vi behandle barn?
- Hva er klubbens mål med barnefotballen?
- Hva skal en treningsøkt innholde?
- Hvordan bør den gjennomføres?
Mål for kvelden
Gjennomgang av grunnleggende prinsipper i planlegging og gjennomføring av en treningsaktivitet for barn
(6-12 år). Både i teori og praksis. Her kan alle være med enten de har bakgrunn som spiller, trener, lagleder eller er helt ferske i sin rolle rundt et lag i barnefotballen.
Alle vil helt sikkert snappe opp noe som de ikke har tenkt over eller har hørt om tidligere. De som er engasjert rundt lagene i klubben vil få en felles forståelse for hvordan aktiviteten bør drives.
Oppstart 2012 årgangen
Postet av Enebakk IF - Fotball den 13. Jun 2018
Har du en gutt eller jente som har lyst til å prøve seg på fotball?, da har vi en nyhet til deg. Tiden er kommet for at vi starter opp treninger for 2012 kullet. Alle ivrige små med foreldre inviteres til trening på Vidotta/Flatebyhallen søndager kl 1600-1700.
Her er det plass til alle som elsker fotball, liker fotball eller bare ønsker å prøve fotball. Mange har allerede tatt turen de få søndager vi har holdt på, og det ser ut som om alle barn og voksne koser seg.
Det er ingen krav til utstyr annet enn leggskinn.
Vel møtt alle sammen.
Mer info finner om tidligere oppstartsmøte, finner du her
Velkommen til Enebakk Fotball der lek og moro med ball for ALLE barn, står i fokus.
Merk at vi tar treningsfri i høstferien, men starter opp igjen rett etter.
Info leder
Postet av Enebakk IF - Fotball den 23. Mai 2018
Hei alle sammen,
Sesongen 2018 er allerede godt i gang, og det nye gruppestyret lærer stadig nye ting som forhåpentligvis vil gjøre neste års sesongstart enda enklere for alle. Det har kanskje vært urovekkende stille fra fotballgruppa i en periode, og det er mest fordi vi har brukt mye av tiden frem til nå på å sette oss inn i rutiner og prosedyrer. Vi blir aldri utlært, men noe faller i alle fall på plass etter hvert. Må bare få nevne at vi er mektig imponert over hva kun et fåtall av personer har klart å holde orden på de senere år. Vel, noe har vi gjort så langt;
Materialforvalter
Som alle nå er kjent med, så har klubben blitt enige om ny utstyrsleverandør. Altså ikke èn for fotball, èn for håndball, noen annen for turn osv. Bakgrunnen for valget av en felles leverandør, var at man skulle prøve å samle klubben. Som en normal følge av at vi har en helt ny leverandør, så vil vi nå også bytte til annen produsent av spillerdrakter. Vi tror alle barn og unge synes det er kjekt å få nye drakter, se like ut. Det samme gjelder etter hvert også overtrekk.
Vi har vært så heldige å få inn en ny energisk Materialforvalter i Susanne Lenes. Dersom laget har behov for utstyr, så er det Susanne som bør kontaktes. Susanne har stålkontroll og vet hva laget kan få, bør ha og ellers hvilke rutiner som gjelder for kjøp av utstyr. Hennes kontaktinfo er å finne på våre hjemmesider.
Anlegg
Vi er så heldige i Enebakk IF at vi har 2 flotte anlegg vi kan trene og spille på nå i sommer. Det er derfor viktig at vi alle tar vare på disse anleggene. Det oppfordres derfor til at alle foresatte ser det som positivt å ta med seg en søplesekk og rydde litt rundt baneområdene når man allikevel enten leverer og henter (eller er i området) i forbindelse med trening og kamp. Klarer vi å rydde sammen så blir det mindre på hver enkelt og det ser så mye bedre ut for oss og våre besøkende.
Gruppa har også et ønske om at foresatte kan bidra med noe gressklipping på Enebakk Stadion. Det er slik at gresset bør klippes 2 ggr i uken for at banen skal være i best mulig stand for spill. Vi har en flott sitteklipper som benyttes til dette som i tillegg er veldig artig å bruke for oss barnslige voksne. Alt det praktiske rundt klipperen ordner vi, så det blir trolig bare tut og kjør (noe forsiktighet må utøves da dette er kostbart ustyr). Ut i fra antall foresatte og lag som trener/spiller på Stadion, så blir det ikke mange rundene på hver i løpet av en sesong vil vi tro. Dette som en løsning frem til vi finner noen som kan påta seg denne oppgaven noe mer permanent. Rutiner og en enkel innføring vil etter hvert tildeles lagledere slik at de kan spre dette budskapet videre.
Kiosk
Det har lenge vært snakket om at klubben skal samle kioskdrift for å gjøre dette så enkelt som mulig. Etter noe frem og tilbake, falt ansvaret for driften, på undergruppene. Vi blir derfor blitt nødt til å gå til innkjøp av kortlesere og iPad mini i forbindelse med iZettle og må se på muligheten for å kjøpe oss en trådløs router da dekning i hallen er for dårlig. På stadion vil vi fortrinnsvis benyttes oss av Vipps. Selv om vi i det lengste prøver å unngå bruken av kontanter, så er vi nok nødt til å tilby denne betalingsformen som et alternativ. Kommer det en liten tass med en 20-kroning, så skal han/hun selvfølgelig få kjøpe seg en brus eller is J
Vi er i dialog med potensiell personell for utarbeidelse av rutiner i forbindelse med kioskdrift. Her trengs det flere som kan bidra. Selve kioskvaktene må lagene selv ta seg av ved å følge noen enkle instrukser og med et standardisert vareutvalg. Dette gjelder både Vidotta og Enebakk Stadion. Utsalget anbefales i kiosken inne i hallen (vi ser på alternative løsninger) og i kiosken på Stadion. Frem til alt er i orden, må nok lagene dessverre gjøre som de har gjort før, å stille egen kiosk. Vi håper å ha noe mer konkret rett over ferien da dette er en inntekt (gruppen vil være den største kostnadsbæreren) gruppa er sårt avhengig av.
Fotballens dag og Høstcup
Vi er så heldige at vi har, som i fjor, en flink og engasjert arrangementsgruppe. Disse møtes jevnlig for å kunne stelle i stand 2 stk festdager. Ikke er dette bare viktig for barna, men en absolutt nødvendighet for gi fotballavdelingen inntekter nok til drift. Uten disse arrangementene, så ville vi ikke hatt muligheten til å overleve slik vi pr i dag driftes. Et av mange alternativer ville vært å ta opp igjen loddsalg, økte treningsavgifter osv. Det er derfor veldig viktig (og morsomt) at hver og en har muligheten til å stille opp i form av en dugnadsvakt til disse arrangementene. Dette gikk som smurt i fjor, og med den erfaringen, vil jeg tro dette går enda bedre i år. Vi håper dette kan bli en tradisjon i klubben, og noe som kan samle oss ytterligere.
Kvalitetsklubb
Fotballen har på nytt søkt om å bli en kvalitetsklubb. Vi har deltatt på sonemøter, ledersamlinger og blitt kurset. I alle type samlinger har vi blitt bedt om å ta opp igjen dette arbeidet som vi tidligere hadde startet på. Vi tok utfordringen og er nå på nytt i startfasen av denne prosessen. For de av dere som er usikre på kvalitetsklubb er, så kan dere lese mer om dette her. I korte trekk, så gir en slik prosess oss som klubb, muligheten til å lage oss selv et styringsverktøy. I denne prosessen vil vi ikke bare lage, men også forbedre mange av våre rutiner. Kall det gjerne en ISO-sertifisering som vil gjøre det enklere for oss alle å drive klubben videre, samtidig som det vil være enklere for nye engasjerte å ta over verv.
Frivillge
Som klubb og på vegne av våre barn og unge, så er vi evig takknemmelige for alle dere som stiller opp. Vi er alle en del av en gruppe som ønsker å bidra for å opprettholde dette gode og nødvendige tilbudet. Noen av oss tar på oss oppgaver som trenere, noen er lagledere, noen tar oppgaven med å holde anleggene i orden, noen tar på seg styreverv og noen jobber aktivt inn mot kretsen for å nevne noe. Vi har alle til felles at vi er foresatte som ønsker å bidra. Det bør derfor være lov å klappe hverandre på skuldrene og takke hverandre for hjelpen. Vi gjør dette sammen og av èn grunn. Vi må heller ikke glemme den 12’te mann på sidelinjen. Vi heier frem ikke bare våre barn og unge, men også hverandre. Selv om spillet noen ganger går oss imot, så må vi alle huske på at vi gjør dette sammen og med det, så må vi alle være greie med hverandre. Et smil og en takk er undervurdert J
Dommere og Fair Play
Nye flotte dommere er under opplæring, noe som er veldig gledelig. Vi har dyktige folk som klarer å rekruttere denne viktige delen av fotballverden. Vi voksne må derfor alltid huske på å heie disse flotte ungdommene frem. Tenk så tøffe og flinke de er som påtar seg denne rollen. Noen ganger er det vanskelig å se alle situasjonene og noen ganger trenger man mer erfaring for å ta de riktige avgjørelser …men pytt. Det er da ikke så viktig. Så lenge barna på banen har det gøy og disse flinke dommerne møter opp og gjør sitt beste, så skal vi klappe og heie på dem alle sammen. Husk at det kan være nettopp ditt barn som står der ute, ganske så nervøs for å gjøre feil. Vi bør prøve å bli den beste Fair Play-klubben i verden… ikke sant J I den forbindelse er også viktig at vi følger opp med kampverter på våre hjemmekamper. Dette er noe vi både er pliktet å gjøre som Fair Play-klubb samtidig som det gir positive signaler ut til egne og besøkende spillergrupper. Vester er blitt delt ut, men for de av dere som mangler dette, vennligst ta kontakt.
Avsluttningsvis
Siste ord blir aldri sagt eller skrevet, men dette kan anses som en spe start på noe i alle fall. Vi gjør vårt beste og noen ganger gjør vi feil (som alle andre). Vi jobber daglig for å opprettholde tilbudet og prøver samtidig å utvikle oss og klubben. Vi søker alltid nye kandidater inn i eksisterende og nye verv, nettopp for å få med oss enda flere på laget. Dette kommer vi til å ”plage” alle sammen med hele tiden. Vi er alltid tilgjengelig på både epost og telefon og vi ses både i hallen, på Vidotta, på stadion, i butikken og på festivalen (til info…så trenger Flatebyfestivalen 3 stk fra fotballgruppa da det er like mange som har trukket seg. Har nettopp du lyst, så gi oss en tilbakemelding så snart som mulig). Er det spørsmål som dukker opp, så spør. Har dere forslag til løsning, så enten ta tak i det eller informer oss. Har dere lyst til å være med, så hopp på..
God sommer
Ståle Simonsen på vegnet av fotballstyret Enebakk IF
7års-serien
Postet av Enebakk IF - Fotball den 21. Mai 2018
Enebakk Idrettsforening Fotball, har på kortest mulig varsel tatt på seg oppgaven å arrangere 3.runde i årets 7 års serie 2 juni da Rømskog som opprinnelig arrangør måtte se seg nødt til å avlyse eget arrangement.
Enebakkingene tar utfordringen på strak arm og har på kun få dager satt i gang sitt velsmurte maskineri og samtidig rukket å informere alle sine medlemmer. Her trengs det hjelp fra alle sammen, noe vi mener vil gå bra.
Fotballens dag vil dessverre måtte vike til fordel for denne dagen, av flere grunner. Dette betyr at det totale antall dugnadstimer, forblir det samme på våre medlemmer.
Opp imot 130 lag (det spilles 3 mot 3 på 3'er-baner) skal i aksjon denne dagen og vi ser for oss mye moro, glade foreldre, barn, søsken og besteforeldre.
La oss alle håpe på flott vær og at alle som er satt opp til mindre eller større oppgaver, møter til rett tid og med et godt humør.
Vidotta Kunstgress
Postet av Enebakk IF - Fotball den 18. Apr 2018
Adresse: Strandaveien 10, 1911 Flateby
- Underlag: Kunstgress m/gummispon
- Banetype: 11er
- Belysning: 400 lux
- Lengde: 90
- Bredde: 55
- Driftsform: Kommunal
- Tilhører krets: Akershus Fotballkrets
Kunstgressbanen ligger på Flateby, 15 km fra Lillestrøm.
Ny utstyrsleverandør
Postet av Enebakk IF - Fotball den 17. Apr 2018
EiF har inngått en 3-åring klubbavtale med Gresshoppa Sport som blant annet fører Jako sin kolleksjon av drakt og treningstøy. I avtalen og ved valg av kolleksjon var kvalitet opp imot kostnad for ALLE våre medlemmer et av de viktigste kriteriene. Varighet på kolleksjon ble også vurdert, noe som gjorde at klubben valgte en serie vi kan levere i mange år fremover fremfor en serie som går ut av produksjon i løpet av 1-2 år. Vi er samtidig i ytterste konsekvens som klubb, heller ikke knyttet opp imot verken merke eller leverandør, noe som for en liten klubb som EiF kan anses å være en stor fordel.
Jako er kanskje ukjent for mange, men de er valgt som hovedleverandør til bla Bundesliga-lag som Bayer Leverkusen (akkurat har forlenget med Jako til ut 2022), Hannover 96 (har brukt Jako i mange år og fortsatt bruker det) og kanskje som en kuriositet, vår lokale helt fra i Norge, Martin Ødegaard i HC Heerenveen. Drakt og overtrekk er i Jako Team-serien. Serien har et enkelt uttrykk uten mange innslag av elementer.
Lagledere tar kontakt med materialforvalter i fotballgruppa (se kontaktinfo) for bestilling og prøving av både drakt og overtrekk. Trenger lagene utstyr, vil man gjennom denne avtalen få meget gode priser ved å handle via materialforvalter. Vi har mellom 30-40% på enkelte produkter.
Styreverv
Postet av Enebakk IF - Fotball den 1. Mar 2018
Vi trenger alltid flere personer som kan tenke seg å bidra i fotballgruppa, med formål å videreutvikle klubben på en god måte, i tråd med forventningene til et stort antall aktive barn og unge.
Gode forslag til både kvinner og menn mottas med takk. Det er lov å foreslå andre, men det aller beste er å foreslå seg selv. Oppgavene er mange og desto flere som ønsker å bidra, desto færre oppgaver blir det på hver.
Klubben er drevet av frivillige, og et verv er en god anledning til å bidra til klubbens drift og utvikling. Det er mange verv og oppgaver som kan tildeles, så her er det bare melde sin interesse.
Er du insteressert i å bidra, ta kontakt på enebakk.fotball@gmail.com