Obligatorisk koronavettkurs

Postet av Enebakk IF - Fotball den 4. Aug 2020

Fotballens koronavettkurs er obligatorisk for alle i ungdoms-, junior- og breddefotballen.

Vi er endelig i gang med kamper for barn og ungdom. Fortsatt venter vi på grønt lys for å få med våre seniorspillere. Godt smittevern er alles ansvar.
NFF lanserer derfor Fotballens koronavettkurs. Dette kurset er obligatorisk for alle spillere, ledere, trenere og dommere i norsk ungdoms-, junior- og breddefotball. Det skal være trygge rammer i fotballen – også når det gjelder smittevern. Med kunnskap og forholdsregler skal vi holde viruset på avstand. Fotballens koronavettkurs er en del en del av det ansvaret norsk fotball tar for å hindre smitte.

Praktisk info rundt kurset:

Det er klubbens ansvar at alle som spiller i 13-årsklassen og oppover har gjennomført Fotballens koronavettkurs. Kompetansen blir registrert på fotball.no når personen har gjennomført kurset. NFF vil komme med ytterligere informasjon om hvordan klubbene skal forholde seg til å holde oversikt over kursgjennomføring.

Spillere og støtteapparat kan gjerne samles for å ta kurset, men den enkelte må være innlogget med sin unike Min idrett-bruker for å få registrert gjennomført kurs.

Alle må ha fødselsnummer (11 siffer) klar før oppretting av Min idrett-bruker. Man må også ha klar en e-postadresse og et mobilnummer (kan være foreldre/foresattes).

Her er en lettfattelig brukerveiledning som tar deltageren gjennom hvert skritt: https://www.fotball.no/koronavettkurs

Kurset kan tas på både PC og mobiltelefon. Kurset er fullført når kursprøven er bestått.
Lykke til.

Gå til brukerveiledningen